Review: Ebook Management van het leven

Heb je er weleens bij stilgestaan hoe jij je leven leeft? Hoe je je eigen doelen in zowel je werksfeer als je privéleven behaalt? Nee? Dan lijkt het boek Management van het Leven door Roland Billast het perfecte boek voor jou. We kregen een reviewcopy van de zoon van Roland en hebben deze even door gespit. Het resultaat vind je hieronder.

De verkoper is Roland Billast. Hij is opgeleid als ingenieur en hield zich in zijn carrière bezig met management taken. Hij is al aardig op leeftijd en heeft zijn boek naar eigen zeggen met zijn levenservaring geschreven. Als we Roland opzoeken op internet vinden we dezelfde informatie als hij in zijn boek over zichzelf beschrijft. Hij lijkt dus niet te verbergen te hebben, maar daar is het product ook niet naar.

Roland Billast

Roland Billast

De verkoper claimt dat je door het lezen van zijn boek beter in staat bent om goede beslissingen te nemen. Beslissingen nemen kan vaak lastig zijn, maar door de methodes die Roland in zijn boek beschrijft toe te passen kun je bijna alle beslissingen succesvol nemen. Het boek is toepasbaar voor iedereen. Toch zijn we het hier niet helemaal mee eens. Het kan voor diegenen die normaal gesproken alleen de doktersromannetjes lezen nogal zware kost zijn. Misschien komt dit ook wel door het soms Vlaamse taalgebruik dat Roland aanhoudt  (niet vreemd bij een Belg). Het overgrote deel dat zich echter interesseert in dit soort boeken zal er wel mee overweg kunnen.

Voor deze prijs krijg je een ebook van 184 pagina’s. Dit lijkt een een behoorlijk ebook op het eerste gezicht, maar er staan maar 200 tot 300 woorden op een volle tekstpagina. Waar een normaal boek rond de 500 woorden per pagina bevat. Als er een standaard lettergrootte gebruikt zou worden waren het ongeveer 70 pagina’s minder. 100 bladzijnden is echter nog behoorlijk veel voor een behoorlijk ebook.

Er zijn via het internet een aantal recensies te vinden van dit boek. Sommige zijn duidelijk door vrienden in elkaar gezet om het boek te promoten. Anderen zijn redelijk oprecht. Ze komen in het algemeen positief over en claimen dat er onderwerpen en tips in het boek besproken worden die niet in andere managementboeken beschreven worden.

De prijs van het ebook is €14,90. Hij schijnt afgeprijsd te zijn van €24,90, maar iedereen weet natuurlijk dat deze tijdelijke korting waarschijnlijk nog wel even duurt. Deze marketing truukjes om je tot aankoop over te laten gaan kennen we zo onderhand wel. De prijs van €14,90 is echter niet hoog. Voor managementboeken betaal je over het algemeen de hoofdprijs. Dit ebook daarentegen bevat veel nuttige management tips, niet alleen voor je carrière, maar ook voor je eigen privéleven. De prijs vinden wij dus goed.

Review Management van het Leven

Management van het Leven

Toen we de eerste paar pagina’s lazen, vonden we het redelijk taaie stof. Dit komt mede, omdat er wat Vlaams taalgebruik in het boek zit en wij Nederlands zijn. Over het algemeen is het boek een redelijke opsomming van alle punten die in management trainingen en persoonlijkheidscursusen aan bod komen. Een groot gedeelte gaat over evenwicht tijdens je leven en hoe je dat kan bereiken. Het tweede gedeelte gaat over welke acties je moet doen om dit evenwicht in je werksfeer te verkrijgen. Het is verder redelijk gevuld met persoonlijke anekdotes en voorbeelden waarin de theorie verbeeld wordt. Je moet het boek wel even op je in laten werken. Dan kan je het wel waarderen. Bij sommige punten hadden we het idee dat er open deuren ingetrapt werden, maar uit alle reviews die we tot nu toe gemaakt hebben, blijkt dat mensen deze open deuren nodig hebben. Ze weten het namelijk wel, maar passen de theorie niet toe. Een boek als deze zorgt ervoor dat je weer bewust bent van de kennis die je waarschijnlijk toch al in je bezit hebt. Voor de prijs vonden we het een leuk e-book dat je even weer met je neus op de feiten drukt.

Bezoekersscore 0 (0 reviews)