Review: Meer klanten via Social Media (Natalie van Scheltinga)

Ondanks de drukte die we hebben van side projects zien we altijd nog tijd te vinden om nieuwe PayPro producten te reviewen. Zo ook het product van Natalie van Scheltinga. Het is een nieuw product op PayPro te zien. De PayPro Score is op het moment van schrijven nog 0, maar wie weet gaat deze review hier verandering in brengen. Ze was zo vrij om ons een reviewcopy te verschaffen, waarvoor uiteraard 100 maal dank. Het product echter vonden we een klein beetje tegenvallen, maar daarover hieronder meer.

De verkoper(s)
De verkoopster is deze keer een vrouw. Ze heet Natalie van Scheltinga en voor zover we kunnen zien is dat haar echte naam.
Alles wordt geleid vanuit het bedrijf Expeditie Internet welke netjes bij de KVK geregistreerd staat. We zien overigens veel sociale activiteit in de vorm van reacties op andere blogs, Facebook, Twitter en ook haar eigen blog. In dat opzicht zouden we verwachten dat ze in ieder geval genoeg ervaring heeft met het sociale gedeelte van het internet. En laten we eerlijk zijn, vrouwen zijn sociaal iets beter dan mannen ;).

Natalie van Scheltinga

Natalie van Scheltinga

Wat claimt de verkoper?
De verkoopster doet eigenlijk weinig onhaalbare claims op haar salespage. Ze beschrijft netjes wat je krijgt in haar cursus. We kunnen haar eigenlijk alleen betrappen op de zin “Dit zijn slechts enkele onderdelen die ik met je ga behandelen en die er voor gaan zorgen dat jij een stortvloed aan nieuwe bezoekers (en dus ook klanten) mag gaan ontvangen.”, want wat er genoemd wordt is eigenlijk alles wat je krijgt en een stortvloed aan bezoekers is ook een klein beetje overdreven. Verder zijn er gelukkig geen uitspraken die niet waargemaakt kunnen worden.

Wat krijg je?
Het complete pakket bestaat uit een audiocursus van 25 minuten met wat extra bonusvideo’s over social media. De audiocursus bespreekt kort de basis principes van Social media in het algemeen en vervolgens worden de grote social networks zoals Twitter, Facebook en Linkedin behandeld. Voor elk social network zijn er een paar handige tips om meer volgers te krijgen. De bonus video’s bespreken over het algemeen wat het social network inhoudt en hoe je er een account of gepersonaliseerde pagina aanmaakt. Niet al te spannend allemaal.

Wat vinden klanten?
De testemonials die we tegen komen op de salespage zijn positief. Als deze echt zijn in ieder geval kunnen we opmaken dat het beginnende social network gebruikers zijn. Het niveau van deze cursus ligt echt behoorlijk laag, wat de instap voor deze cursus natuurlijk wel makkelijk maakt. We vinden buiten haar eigen website echter geen reacties van andere klanten. Of we zoeken niet goed, maar het staat uiteraard vrij om ons aanvullende informatie te verschaffen die we over het hoofd zien 🙂

Wat is de prijs?
De prijs van het totaalpakket is €47,- wat volgens de salespage een introductieprijs is. Die truuk kennen we onderhand wel. Ongelofelijk afgeprijsd van €197 naar €47,- euro welke natuurlijk tijdelijk is ;). Om eerlijk te zijn vinden we zelfs deze superaanbieding nog teveel geld voor dit product. In vergelijking kan dit audioboek in een PDF gezet worden en we zijn bang dat de 10 pagina’s dan niet eens gehaald worden. Ook het aantal tips dat echt waardevol is, vinden we vrij laag. Er wordt inderdaad een strategie uitgelegd, maar deze strategie vinden we voor beginners.

Meer klanten via Social Media

Meer klanten via Social Media

Eindoordeel
Om eerlijk te zijn vinden we de prijs behoorlijk aan de forse kant en totaal niet in verhouding staan met de kwaliteit van het product. Het product zelf is een 25 minuten durende audio course, waarbij ongeveer 20% bestaat uit herhalen van de inde afgelopen 5 minuten behandelde stof. Er zitten inderdaad een paar tips bij die wel de moeite waard zijn, maar deze rechtvaardigen de prijs totaal niet. Ook de bonussen die erbij zitten vinden we niet waardevol genoeg om de hoge prijs te rechtvaardigen. Ben je echt een beginner en je hebt geld teveel (je moet je budget er doorheen jagen), dan kun je overwegen om deze cursus aan te schaffen. Weet je hoe je op Facebook met groepen kan werken en heb je al een facebook en/of twitter account, dan is deze cursus al minder geschikt voor je. Denk je Facebook? Twitter? Social wattuh? dan ben je volgens ons de perfecte doelgroep voor deze cursus, maar dan moet je je afvragen of je de boot die internet marketing heet niet al gemist hebt en je op een paar kilometer in een roeibootje achter deze stoomboot aan bungelt.

We hopen dat deze review je het antwoord gaf op de volgende vragen:

  • Is Natalie van Scheltinga te vertrouwen?
  • Is Natalie van Scheltinga een fraudeur?
  • Is de audiocursus Meer klanten via Social Media! het geld waard, of is het oplichting?
  • Wat zijn de ervaringen met de Meer klanten via Social Media! van Natalie van Scheltinga?

Heb je zelf ervaring met of vragen over de audiocursus Meer klanten via Social Media van Natalie van Scheltinga? Laat dan een bericht achter!

  • Prijs
  • Materiaal
  • Kwaliteit
  • Support
Bezoekersscore 0 (0 reviews)

2 reacties op “Review: Meer klanten via Social Media (Natalie van Scheltinga)

  1. Ik heb deze cursus aangeschaft en na een aantal dagen heb ik mijn geld teruggevraagd (en gekregen) De cursus had voor mij te weinig inhoud om aan de slag te kunnen. Als je vragen stelt, krijg je snel antwoord, maar ze weet te weinig over het onderwerp om je goed te kunnen helpen.

  2. Ik reviewde een ande product van Natalie van Scheltinga – Eurobooster. Helaas gaat alles wat in dit review hierboven gemeld wordt ook op voor haar andere product(en).

    Persoonlijk denk ik dat Natalie potentieel heeft. Wat bedoel ik hiermee? Ze doet het dan toch maar…. ze maakt producten die ze probeert te verkopen en steekt daarbij haar nek uit. Op het gebied van ondernemerschap wint ze dus van de velen die wel willen maar nooit iets zullen doen.

    Echter, Natalie, en ook dit is mijn persoonlijke mening, verkeert volgens mij niet in het beste gezelschap. Zij heeft zich overduidelijk laten beinvloeden door een aantal (bekende) vlotte jongens op internet marketing gebied waardoor ze onder die invloed en volgens hun methodiek van alles de markt op slingert zonder verder zelf te investeren in haar eigen kennis. Ze gaat duidelijk voor de “get rich quick” formule waarbij haar schijnbaar geleerd is om liefst om de twee maanden met iets “nieuws” te komen.

    Kijk ook eens naar die prijs van 47 euro. Dat bedrag wordt bijna een magisch, maar helaas ook vervloekt getal omdat die 47 euro door al die jongens worden gebruikt. Ik zou bijna zeggen: Zie je een online cursus/training voor 47 euro? LET OP!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Sending